De eerste koe - Reisverslag uit Bombay, India van Astrid Kamp - WaarBenJij.nu De eerste koe - Reisverslag uit Bombay, India van Astrid Kamp - WaarBenJij.nu

De eerste koe

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

03 December 2008 | India, Bombay

Eindelijk is het zover. Mijn eerste bericht vanuit het verre India!
Maandagnacht zijn we aangekomen, behoorlijk laat omdat toen we boven Mumbai vlogen we te horen kregen dat we nog een uur moesten wachten. Dus maar een stukje teruggevlogen en daarna landen!
Nog snel oor de landing allemaal onze moneybelt aan. Een hele ervaring op zich! 3 Bezwete hoofden die onder hun kleren zitten te rommelen om onze dollars zo op te bergen dat we niet meteen overvallen worden.. Bepakt en bezakt komen we buiten en zeggen nog tegen elkaar: wat warm. zal wel door de motor van het vliegtuig komen. Het is toch een constante 20 graden nu? Nou nee hoor! Eenmaal buiten het vliegveld bleek dat deze temperatuur (30+) heel normaal was. Daar stonden wij dan. In onze truien en vesten sopten wij bijna het vliegveld uit.
Buiten al meteen chaos. Taxi's heen en weer en een aanhoudend getoeter. Tussen de mensen (het lijken er wel duizend) die staan te wachten, zien we een bord met onze namen erop. zodra we bij deze man staan loopt hij weer weg om een taxi te halen. daar staan we dan. Tussen alle drukte, warm bezweet en met de backpack op de rug.
Na een kwartiertje zien we de man weer en we lopen mee naar een taxi. Aangezien niet alle tassen in de achterbak passen wordt dit netjes opgelost met een touwtje.

Onderweg naar onze verblijfplaats op de universiteit al heel veel te zien. Onze kamer is heel mooi. We hebben 1 tweepersoonsbed en 1 matras waar per week een ander op slaapt. Geloot en raad eens wie deze week mag... Maar het geeft allemaal niets want we hebben zelfs een douche, met warm water! En airco en geen beesten. Helemaal geweldig dus. Met ons hele lijf in de deet lekker slapen.

De tweede dag zijn we met de taxi opgehaald om naar CEHAT te gaan.Hier Padma (onze stagebegeleidster) ontmoet. Ook Amarjit die ons later door de stad al leiden en helpt met plannen van onze tripjes. Alle mensen zijn hier heel vriendelijk en begripvol.
Wel weer wat geleerd! Bij het begroeten wilde we wel "namaste' zeggen maar niemand anders deed dit. Dus heb ik dit aan Amarjit gevraagd welke lachend zei dat je gewoon "hello" kunt zeggen!
Ook onze moneybelt zorgt voor hilariteit (gekke buitenlanders..)

Vandaag zijn we vooral bezig met het lezen van artikelen van CEHAT en in een paar regels opschrijven waar het over gaat. Interessant, maar hopen wel snel ook mee te kunnen naar projecten. Maar dat wel goed.

Geleerd in India:
- Zwerfhonden zijn zielig, maar erg moeilijk vanaf te komen. (Eindigt in ons angstig hard weglopen voor een te enthouiaste hond)
- Heb mijn eerste koe op straat gezien. Niet veel waar wij zitten.
- Geld wisselen is erg spannend. Voor hetzelfde geld krijgt iedereen wat anders.
- Pinnen kan maar tot 4000 roepie. waarom? meer dan 40! biljetten passen er niet in je moneybelt.
- Voor een indiase simkaart heb je een kopie van je paspoort en een pasfoto nodig.
- In india is het verboden de sekse van een foetus te bepalen. Dit omdat ouders dan het kind weghalen als het een meisje is.
- Veel Indiers dragen dezelfde kleding al wij.
- In India heeft rechts geen voorrang links ook niet trouwens...
- Ik mis het nederlandse weer niet!

• 03 December 2008 - 11:04

Marijke:

Wow, je hebt wel een douche! Superfijn ;)
    Klinkt allemaal hartstikke leuk! Ik wacht met spanning je volgende bericht af!
    Dikke kus!

• 03 December 2008 - 11:08

Eric:

Hey schat, je hebt het zeker goed geregeld daar! Volgende keer ga ik mee :)
    XXX

• 03 December 2008 - 11:45

Reismaat Mary:

Haha, leuk bericht! :D
    Ben benieuwd hoe groot jouw lijst van geleerde dingen wordt; dat afstuderen wordt op die manier een makkie!

Kus!

• 03 December 2008 - 11:50

Sander:

Hoihoi,

Nou dat klinkt allemaal veelbelovend. Hier op Texel is het koud en winderig dus daar mis je niets aan :)

Zijn al je collega's op de Uni ook zo met hun hoofd aan het schudden? Hilarisch!

Succes!

• 03 December 2008 - 12:01

Ton (alias Papa):

Hallo lieverd!
    Je eerste live-verslag!!
    Zoals je het hebt geschreven, zie ik het zo voor me.... Leuk, meis! Fijn dat alles ok is daar en zo te zien goed geregeld. Al wat lekkers "from India" gegeten? Dikke kus van mij X

• 03 December 2008 - 12:09

Roos:

Geweldig! Je hebt al veel geleerd, zo'n lijstje is erg leuk om te lezen.

Ik sprak net Padma en ze zei dat jullie al aan het werk waren. Ik grapte dat ze jullie geen rust gunde. Fijn te lezen dat ze het "kamerprobleem" met een los matras hebben opgelost. Grappig een tweepersonsbed op een studentencampus.....

Ik blijf jullie volgen!

• 03 December 2008 - 14:53

Alice:

Hoi Astrid, gelukkig ben je goed aangekomen. Over aankomen gesproken: hoe issut eten daar? Krijgen we nog een recept voor stamppot rauwe hond?
    ik wens je veel leuke ervaringen.

• 03 December 2008 - 15:13

Frans En Anita:

Hallo Astrid, Fijn om te horen dat alles toch nog naar wens is verlopen (met alleen een paar dagen vertraging).We wensen je een fijne tijd daar en volgen je verhalen op de voet.
    Groetjes vanuit een nat en koud Amstelveen. Frans en Anita

• 03 December 2008 - 16:47

Angela:

Hé meis! Fijn weer bericht van je te horen en ben blij dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie verblijf reuze meevalt...luxe met zn'n warme douche en airco! ;)
    Ik kijk nu alweer uit naar je volgende avonturen! Dikke kus van mij xx

• 03 December 2008 - 17:13

Debbie:

Hey Astrid, wat leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt joh! Ik heb me rot gelachen :D. Fijn dat je toch een douche en airco hebt, helemaal als het meer dan 30 graden is! Kan niet wachten op je volgende bericht! Heel veel plezier he! Kus!

• 04 December 2008 - 16:54

Agnes:

Hee schat! Pas 3 dagen in India en al zoveel meegemaakt. Het komt wel goed met jullie 3tjes!!!
    Jammer dat er ook nog gewerkt moet worden.....
    Liefs van mama XXX

• 04 December 2008 - 22:49

Irene:

Hee meis, spannend allemaal. Heerlijk dat jullie het zo goed hebben getroffen. Krijg je even de tijd om om je heen te kijken of ga je gelijk aan de slag?
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Wees lief voor de zwerfhonden, wie weet is het een reincarnatie van een bekende.....
    Kus uit koud en ijzig Bussum

• 05 December 2008 - 07:45

Tineke Bunnik:

Dag Astrid, wie had dat vorige week gedacht? Dat je een week later 'gewoon' je eerste verslag op je weblog zou zetten alsof er niets gebeurd is! Ik ben blij te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig zijn aangekomen. Het onderkomen klinkt heel comfortabel, dat is fijn. Ik ben erg benieuwd naar de werkzaamheden en hoop met jullie dat de 'leesfase' snel opgevolgd wordt door de 'doefase'. Veel plezier en groeten aan Jody en Marijn. Ik stort mij nu op de Sinterklaasgedichten. Dag!

• 05 December 2008 - 17:37

Daphne:

Hey lief zussie!

Blij dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt allemaal heel erg goed en leuk:-)
    Zal aan je denken als wij morgen tussen de gedichten en surprises zitten...
    Kan je je niet voorstellen denk ik, nu je in 30 graden warmte zit hihi. Met kerst zal het nog raarder zijn straks :-) En Oud&Nieuw in je t-shirt haha.
    Maak je veel foto's? Wil alles zien hoor!

Dikke kus van je zus.

• 06 December 2008 - 16:46

Peter En Marian:

Hallo lieve Astrid,
    Je kunt ook wel de jounalistiek in. We hebben met veel plezier je reisverslag gelezen. We blijven het volgen.
    Kusjes uit Goes

• 07 December 2008 - 09:42

Inge:

Hey Astrid,

Klinkt leuk! Dus geen kakkerlakken op je kamer ;-)??

Dat slaapt dan een stuk relaxter. Ik vermoed dat je nog heeel veel leuke dingen gaat tegenkomen! Geniet ervan!!!

Dikke zoen

• 07 December 2008 - 12:06

Oma:

Lieve Astrid
    Ben bij Alice en gaan straks naar Sander.Heb je site gelezen en ben helemaal op de hoogte.Heb je mijn sms nog ontvangen?Dikke kus van Oma.