Hello Friend. What's your name? - Reisverslag uit Goa, India van Astrid Kamp - WaarBenJij.nu Hello Friend. What's your name? - Reisverslag uit Goa, India van Astrid Kamp - WaarBenJij.nu

Hello Friend. What's your name?

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 Januari 2009 | India, Goa

Het reizen is begonnen!
Nadat we oud en nieuw hebben gevierd op een Miami Grind feestje (helaas zonder aftellen..) gingen we onze laatste werkdagen in.
Zaterdag nog naar een erg leuke Bolleywood film geweest: Rap ne Bana di Jodi en maandag afscheid genomen van iedereen bij CEHAT. Sommigen zien we 22 januari nog wanneer we nog een laatste lunch daar houden en ook onze beoordeling krijgen.
Ook nog een pilot gedaan van de interviews die ik en Jody hebben opgezet (voor degenen die goed opgelet hebben ;) ) Was heel erg interessant en ik ben blij dat we dat nog hebben kunnen doen.

Dinsdag was het dan eindelijk zover. Om 04.30 ging de wekker en zijn we met de taxi vertrokken naar het station. Daar vertrok om 06.55 de trein. (zowaar helemaal op tijd! Daar kan de NS nog een voorbeeld aan nemen) Onderweg konden we heerlijk relaxen op de banken die je om kon vormen tot bedden.
Nog gezellig zitten kletsen met wat Indiase meiden en een over enthousiaste Ier, die duidelijk wat gezelschap nodig had na zijn reis alleen.
2 uur later dan gepland kwamen we dan aan in Goa (19.00) waar de bestelde taxi gelukkig nog op stond te wachten.
Verder de afgelopen dagen veel verschillende stranden hier in de buurt gezien. We zijn op Anjuna Beach, Vagator Beach, Ashvem Beach en vandaag op Calangutte Beach geweest. Hieruit blijkt ook duidelijk onze bezigheden de afgelopen dagen ;)
Heerlijk zon, zee en strand en je merkt ook duidelijk het verschil tussen de wat meer toeristische stranden en de minder bekende.

Verder zal ik nog even met jullie mijn 2 eigen ontwikkelde methoden delen om om te gaan met de kletspraatjes van personen (mannen) hier.
Zoals de meesten mij wel kennen ben ik altijd in voor een kletsje hier en daar, maar nadat de zoveelste persoon weer bij je komt staan: Hello Friend. How are you? What’s your name? Do you like it here? What do you want? heb ik het wel een beetje gezien.
Dus hier mijn twee oplossingen hiervoor (praktijkvoorbeelden ;) )

1.Ik versta ineens geen engels meer en praat alleen nog Nederlands terug. Dat gaat ongeveer zo: Hello Friend. Wat zeg je? What’s your name? Ik snap je niet hoor. What do you want? Geen idée wat je zegt. Ehm…… I just wanna… ehmm.. Look? Yes look. Oke.
En dan kan je ineens even rustig om je heen kijken :)

2.Je bent rustig aan het lezen en wilt niet alweer gestoord worden. My name? Astrid reads a lot. Goed voor wat humor en om op een leuke manier duidelijk te maken dat je bezig bent!

Nou tot zover weer mijn avonturen hier. Morgen vliegen we naar Jaipur om vanuit daar door te trekken naar Agra en Udaipur. De 21ste zijn we s avonds dan weer in Mumbai en de 22ste vertrekken we om 1 uur s nachts weer richting ons koude landje!
Voor iedereen die een donatie heeft gedaan voor het goede doel. We hebben iets gevonden waar wij erg achter staan. De 22ste hopen wij hier nog de kunnen kijken om hen dan ook het geld te doneren. Zij vonden het in ieder geval geweldig dat er aan hen werd gedacht vanuit ons verre landje!

Veel liefs en bedankt voor die leuke reacties op mijn site. Het is heel leuk om dat hier te kunnen lezen :D

  • 10 Januari 2009 - 14:24

    Eric:

    Hey schat, na al dat geploeter door Mumbai hebben jullie de rust wel even verdient!
    Succes morgen met vliegen!

  • 10 Januari 2009 - 15:44

    Ton En Agnes:

    Hallo schatje!! Er komt geen eind aan je avonturen, geweldig! Er zit echt een schrijfster in je. We zien dat het nu nog 31 graden is bij jullie. Schandalig!! Geniet van de komende dagen en een goede reis.
    XXXXXXX

  • 10 Januari 2009 - 16:10

    Angela:

    Hé meis,
    lekker klaar met je stage en nu genieten maar!! Ben jaloers op het weer daar, hier blijft het maar vriezen. Moet wel lachen om je 2 eigen ontwikkelde methoden hoor haha ;)
    Geniet er nog van meis, voor je het weet is het alweer voorbij. Dikke X

  • 10 Januari 2009 - 18:07

    Marijke:

    Goed om te horen dat je het zo leuk hebt!
    En ook fijn om te weten dat onze donatie goed terecht komt (niet dat ik daar ooit aan getwijfeld heb hoor ;P)
    Dikke kus!
    Marijke

  • 10 Januari 2009 - 21:13

    Laurie:

    Hahaha hilarisch jouw ik-hou-de-Indiase-mannen-op-afstand methode. Ik kan me voorstellen dat ie erg goed werkt ;).
    Klinkt heerlijk al die stranden! Geniet van je reis, en tot over een tijdje!

    Liefs Laurie

  • 12 Januari 2009 - 08:51

    Aad:

    Geniet van het mooie weer!ik weet zeker dat er veel mensen jaloers op je zijn,haha!En laat maar weten wanneer de film uitkomt!Groetjes vanuit NL (+4 graden C......)

  • 20 Januari 2009 - 14:55

    Marijke:

    Nog maar 2 daagjes en dan ben je weer in ons heerlijke landje terug!
    Alvast een hele goeie reis en geniet nog even van je laatste dagen!
    Veel liefs,
    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Astrid

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 1261
Totaal aantal bezoekers 9639

Voorgaande reizen:

01 December 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: