Lieve lezers - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Astrid Kamp - WaarBenJij.nu Lieve lezers - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Astrid Kamp - WaarBenJij.nu

Lieve lezers

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

26 Oktober 2008 | Nederland, Haarlem

Over 5 weken is het al zover! 28 november vertrek ik naar India, Mumbai. Samen met Marijn en Jody, 2 studiegenootjes en vriendinnen.

Ik ben al druk bezig met de voorbereidingen.
Ticket boeken, Visum, vaccinaties, malariapillen... En dat is nog maar een klein deel. Vervolgens heb ik een backpack geleend, en straks probeer ik de 20 kilo die ik normaal mee heb voor een weekje vakantie om te ruilen voor 20 kilo voor 8 weken!
Dat wordt dus proppen en mijzelf de kritische vraag stellen: heb ik dit nou wel ECHT nodig?

Maar dat is werk voor de laatste week. Nu zit ik nog midden in school: opdrachten, tentamens..

En natuurlijk wegdromen over hoe het straks zal zijn in India. Zal het echt zo vies zijn als ik van IEDEREEN hoor (na een half uur in een wit t-shirt te lopen zou deze zwart zijn geworden)
Zal ik het moeilijk krijgen met al die arme mensen en ook vooral kinderen?
Maar zal het ook zo mooi land zijn als ik mij kan bedenken? Ik ben heel benieuwd hoe het hindoeisme in de dagelijkse praktijk een rol speelt. Dat is heel wat anders dan die paar beelden en boeken bij mij thuis!

Ook zamelen we geld in voor een, nog te bepalen, project in India. Hiervoor hebben wij van verschillende winkels en mensen snoep gedoneerd gekregen (Bedankt o.a.: Jamin, Albert Heijn, Henk!)
Hierna zijn we de straten van Amsterdam op gegaan om vaak te horen dat mensen, of geen geld hebben, of geen tijd hebben, of zelfs niet naar je willen luisteren! Maar de aanhouder wint..!

Wat we precies gaan doen in India zal tot we daar zijn nog wat onduidelijk blijven.
We weten dat we te maken zullen krijgen met projecten rondom huiselijk en seksueel geweld, veilige abortus en een vrouwengevangenis. De rest kan ik vast vertellen wanneer ik er ben!

Kortom een groot avontuur en ik zal proberen iedereen thuis zo goed mogelijk op de hoogte te houden door te schrijven over wat ik beleef en foto's neer te zetten.
Als je je aanmeldt op de mailinglist krijg je vanzelf een berichtje als ik wat nieuws neerzet.
Tot in India!

  • 26 Oktober 2008 - 11:39

    Ton En Agnes:

    Lieve Astrid,
    we zijn erbij vanaf het eerste uur en volgen je belevenissen op de voet!!
    Kussen van ons

  • 26 Oktober 2008 - 13:35

    Angela:

    Meis!!! helemaal leuk dat je n site hebt en natuurlijk ga ik je volgen! Kijk al uit naar al je avonturen!
    Kus van mij xxx

  • 26 Oktober 2008 - 19:59

    Pieter:

    Klasse, leuk dat je het avontuur opzoekt ! succes met het goede doel en groetjes uit Nieuwegein

  • 27 Oktober 2008 - 10:42

    Oom Tijn En Tante Ne:

    Lieve Astrid,
    We vinden het geweldig dat je vrijwilligerswerk in India gaat doen. We zullen je zeker via deze site volgen en wensen je alle goeds en succes.

  • 28 Oktober 2008 - 10:44

    Hans En Alice:

    natuurlijk zullen we elk bericht van je spellen, we zijn erg benieuwd. maar we zijn je nog voor die tijd.

  • 28 Oktober 2008 - 12:15

    Inge:

    Hee As, ik ga natuurlijk ook al je avonturen op de voet volgen ;) Ga je ook foto's op de site plaatsen of gaat dat niet lukken als je daar bent?

  • 30 Oktober 2008 - 13:23

    Jo:

    we kunnen al bijna gaan aftellen!

    xxx

  • 10 November 2008 - 18:20

    Laurie:

    Hé Astrid!!

    Naast de site van Marijn vind ik het ook super om de belevenissen vanuit jouw invalshoek te lezen.
    Meid, geniet er onwijs veel van!

  • 19 November 2008 - 18:43

    Daphne:

    Hi zussie!
    Het is nu echt aftellen... Heb me aangemeld, dus volg je straks op de voet:-) X

  • 21 November 2008 - 15:51

    Nouri (klasgenootje):

    Jullie zijn wel orgineel zeg met het regelen van geld voor jullie projectje.. haha hopelijk worden de Amsterdammers wat guller en halen jullie ook zoveel geld op als Soraya&Marlou!!

    Succes met de voorbereidingen! of heb je nog hertentamens..?

    Grz Nouri

  • 24 November 2008 - 18:57

    Peter En Marian :

    Lieve Astrid,
    Nog maar een paar dagen dan vertrekken jullie al. Wij zijn heel benieuwd naar je verhalen. Goede reis en een hele leerzame tijd.
    Kusjes Peter en Marian uit Goes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Astrid

Actief sinds 23 Sept. 2008
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 9642

Voorgaande reizen:

01 December 2008 - 23 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: